Szanowni klienci!
Przypominamy o zagrożeniach i bardzo prosimy o zachowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa.
Uczulamy swoich klientów, aby:
unikali rozmów z osobami, które podszywają się pod funkcjonariuszy Policji, pracowników banków, Zrzeszeń i firm informatycznych, szczególnie gdy stwarzają pozory wiarygodności i troski o bezpieczeństwo zgromadzonych środków oraz gdy wywierają presję na natychmiastowe podejmowanie działań;
nie instalowali żadnych dodatkowych aplikacji na swoich smartfonach;
nie klikali w podejrzane linki w wiadomościach SMS i e-mail, które mogą przekierowywać do fałszywej strony płatności za zakupy lub dopłaty rachunków za media lub usługi kurierskie;
przed przekazywaniem jakichkolwiek pieniędzy upewnili się, czy że rzeczywiście ich bliscy potrzebują pomocy;
unikali wyjątkowych okazji zakupowych i zachowali szczególną ostrożność przy sprzedaży na różnego rodzaju portalach ogłoszeniowych;
pod żadnym pozorem nie przekazywali nikomu danych logowania do bankowości internetowej, danych kart płatniczych, kodów płatności BLIK, czy skanów dokumentów tożsamości;
w razie jakiejkolwiek wątpliwości skontaktowali się ze swoim bankiem osobiście lub na numer telefonu podany na stronie internetowej, ale nigdy nie oddzwaniali bezpośrednio na numer, który do nich dzwonił, ponieważ przestępcy mają możliwość podszycia się pod dowolny numer telefonu.